E-recepta, e-skierowanie czy e-zlecenie na wyroby medyczne to elektroniczny dokument, który zastępuje tradycyjną, papierową wersję w/w dokumentów.
E-receptę, realizuje się w aptece na podstawie czterocyfrowego kodu, który można otrzymać:
- e-mailem,
- SMS-em,
- telefonicznie lub
- od lekarza wydruk informacyjny w postaci papierowej.
E-RECEPTĘ MOŻNA ZREALIZOWAĆ W CIĄGU 30 DNI W KAŻDEJ APTECE W POLSCE.
Uwaga! Leki z jednej recepty można zrealizować w kilku aptekach, jednak wykupienie części przepisanego leku spowoduje konieczność dokończenia zakupu w tej samej aptece.
E-SKIEROWANIE NIE MUSI BYĆ DOSTARCZONE OSOBIŚCIE W CIĄGU 14 DNI – wystarczy telefonicznie w rejestracji wybranej placówki podać numer PESEL i czterocyfrowy kod, który można otrzymać:
- e-mailem,
- SMS-em,
- telefonicznie lub
- od lekarza wydruk informacyjny w postaci papierowej
Można je otrzymać na następujące świadczenia:
- ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne, za wyjątkiem porady w zakresie logopedii
- leczenie szpitalne
- badania medycyny nuklearnej oraz badania tomografii komputerowej, w tym przypadku także te, które są finansowane ze środków innych niż ubezpieczenie w NFZ
- rezonans magnetyczny
- badanie endoskopowe przewodu pokarmowego
- badanie echokardiograficzne płodu.
ZLECENIE NA WYROBY MEDYCZNE
Pacjent decyduje w którym sklepie lub aptece je realizuje (muszą mieć podpisaną umowę z NFZ). KAŻDE ZLECENIE ma swój unikalny numer identyfikacyjny, który można otrzymać:
- e-mailem,
- SMS-em,
- telefonicznie lub
- od lekarza wydruk informacyjny w postaci papierowej.
Obowiązuje zasada specjalizacji, czyli np. zlecenie na okulary wystawia okulista, a na zakup wózka inwalidzkiego m.in.: ortopeda, neurolog, chirurg, lekarz rehabilitacji medycznej czy reumatolog, lekarz poz np. na pieluchomajtki, worki stomijne, cewniki. Od 1 stycznia br. wystawianie i weryfikacja zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne odbywa się podczas konsultacji pacjenta, teleporady lub osobistej wizyty u lekarza. Lekarze mają możliwość weryfikacji zlecenia od razu, co zwalnia pacjenta z wizyty w oddziału wojewódzkiego NFZ.
Jaki jest okres ważności zlecenia
Zlecenie na wyroby medyczne przysługujące comiesięcznie może być wypisane na okres nie dłuższy niż:
- 12 kolejnych miesięcy kalendarzowych od dnia wystawienia, jeśli zlecenie jest wystawione i zweryfikowane w trakcie wypisania
- 6 kolejnych miesięcy kalendarzowych od dnia wystawienia, gdy zlecenie jest wypisane poza systemem informatycznym (na starym druku) i potwierdzone do refundacji przez pracownika NFZ
Uwaga! Nie można zrealizować zlecenia za miesiące, które już upłynęły.
MCM WIDZEW
ul. Piłsudskiego 157
92-332 Łódź
Rejestracja do specjalistów:
(42) 674 33 99
505 916 754
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Podstawowa Opieka Zdrowotna:
(42) 674 32 57
501 405 346
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
MCM WIDZEW
Przychodnia Batory
ul. Sacharowa 21A
92-524 Łódź
Rejestracja i POZ:
(42) 673 35 66
727 724 937
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
MCM WIDZEW
Przychodnia Batory
ul. Elsnera 19
92-504 Łódź
Rejestracja i POZ:
509 804 204
727 724 936
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Teleporadę można umówić
- telefonicznie,
- osobiście,
- mailowo
- lub przez osoby trzecie.
- W umówionej godzinie i dniu teleporady lekarz osobiście kontaktuje się z Pacjentem i udziela teleporady.
- Po 3 nieudanych próbach dodzwonienia się do pacjenta ( w odstępach co najmniej 5 -cio minutowych ) konieczne jest wyznaczenie nowego terminu przez pacjenta.
- Pacjent lub lekarz mają prawo zgłoszenia potrzeby realizacji wizyty osobistej.
- Pacjent przyjmowany jest osobiście:
- podczas pierwszej wizyty ( po złożeniu przez niego deklaracji wyboru) u lekarza, pielęgniarki, położnej POZ,
- w związku choroba przewlekłą, w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów,
- istnieje podejrzenie choroby nowotworowej,
- gdy jest dzieckiem do 6-go roku życia ( chyba, że jest to porada kontrolna).
UPRZEJMIE PROSIMY O PRZYGOTOWANIE DO TELEPORADY:
- dokumentu potwierdzającego tożsamość,
- wykazu stosowanych leków ,
- w razie potrzeby spisanie tematów i problemów , które pacjent chce omówić z lekarzem,
- możliwość notowania zaleceń osoby udzielającej świadczenia
NA TELEPORADZIE OPRÓCZ ZALECEŃ OTRZYMASZ:
- e-zwolnienie,
- e-skierowanie,
- e-receptę,
- zlecenie na test na koronawirusa,
- zaświadczenie o stanie zdrowia,
- zlecenie na zapotrzebowanie na wyroby medyczne
TERMIN TELEPORADY:
- nie później niż w 1 dniu roboczym po dniu zgłoszenia przez pacjenta potrzeby teleporady
- w późniejszym terminie – w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym
WYKAZ TELEFONÓW I ADRESÓW MAILOWYCH PRZEZ KTÓRE MOŻNA UMÓWIĆ TELEPORADĘ w poradni POZ:
- al. Piłsudskiego 157 – 42 674 32 57 ; 501 405 346 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- ul. Elsnera 19 – 42 671 10 80; 727 724 936 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. położna 727 724 943
- ul. Sacharowa 21a - 42 673 35 66; 727 724 937 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- morfologia
- CRP
- ASP, ALT
- D-dimery
- kreatynina, mocznik
- witamina D metabolit 25 (OH)
- TSH
- poziom glukozy we krwi na czczo
- mieszkaniec Łodzi
- wiek: osoby pełnoletnie
- pacjent miał pozytywny wynik testu na obecność wirusa SARS-COV-2 i od zakończenia izolacji / hospitalizacji z tego powodu upłynęły więcej niż 3 miesiące
- pacjent nie jest objęty opieką po-COVID-ową w ramach NFZ
Strona 2 z 6